Friday, February 12, 2016

Mencintai Satu Nama


TERBITAN MEI 2017

Tajuk : Mencintai Satu Nama
Penulis : Rose Aleyna
Penerbit : Penerbitan Bes Q
ISBN : 978-967-2052-16-6
Harga : RM 28 SM/ RM 31 SS

BLURB

Tujuan Dahlia masuk ke syarikat milik keluarga Zafiy adalah untuk melunaskan dendam  kepada seseorang yang telah menyebabkan kakaknya lumpuh.

Lain pula yang terjadi apabila Dahlia kerap kali bertemu muka dengan Najman. Mengenali lelaki itu membuatkan hati Dahlia terusik. Najman, di dalam marahnya, ada sayangnya. Dia bukanlah seorang yang mementingkan pangkat, kedudukan, ataupun harta. Dia sudi menerima Dahlia seadanya.

“Seumur hidup, saya cuma akan mencintai satu nama. Hanya Nur Dahlia.” ~ Najman
“Lupakan dendam yang pernah wujud dan maafkan segala kesilapan mereka. Itu saja cara untuk melepaskan perasaan sakit di dalam hati. Supaya suatu hari nanti tidak ada hati yang akan terluka lagi.” ~ Jasmin

Cinta Najman dan nasihat Kak Jasmin memadamkan api dendam Dahlia.

Namun, ketika dia mula meletakkan cinta Najman di dalam hatinya, keluarganya pula dihancurkan oleh orang yang menyebabkan Kak Jasmin lumpuh. Malah, Dahlia juga hampir-hampir dibunuh oleh tangan yang sama.

“Aku ulang sekali lagi, tujuan aku adalah untuk menghancurkan keluarga kau sampai kau datang melutut depan kaki aku.”
“Hoi, betina! Aku tak akan melutut depan kaulah! Dan aku harap kau yang akan datang melutut depan kaki aku. Senang sikit aku nak sepak kau.”

Dendam telah menghancurkan dua buah keluarga. Dendam juga telah memusnahkan dua hati yang saling mencintai.

Apakah kuasa cinta mampu memadamkan api dendam di dalam hati Dahlia?
Mampukah Dahlia mencintai satu nama setelah apa yang terjadi kepada keluarganya?
Atau terus sahaja melupakan lelaki itu sampai bila-bila?



No comments:

Post a Comment